• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Rynek jack-up’ów, łańcuchy dostaw, dostępność finansów i kadr dla morskich farm wiatrowych zweryfikuje rok 2024 i następne

Dynamicznie rozwijająca się morska energetyka wiatrowa będzie potrzebowała statków instalacyjnych. Rynek jack-up’ów dla morskich farm wiatrowych jest uważnie obserwowany. Podpisywane są wciąż nowe kontrakty. Dzieje się to mimo zakłóceń na rynku MEW, wycofywania się z niektórych kontraktów i zmian w przetargach na nowe instalacje.

02.02.2024, 21:10
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Po rozczarowującym 2022 roku branża apeluje o inwestycje w łańcuchy dostaw

Zgodnie z szacunkami organizacji branżowej Global Wind Energy Council (GWEC), w perspektywie do 2027 r. w skali globalnej w energetyce wiatrowej powinno pojawić się łącznie 680 GW nowych mocy. Problemem są niedoinwestowane łańcuchy dostaw komponentów.

06.04.2023, 09:43
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Łańcuchy dostaw. USA: nie możemy pozwolić Chinom na dominację w dziedzinie surowców i technologii

Ministra finansów USA Janet Yellen przebywa z wizytą w Korei Południowej, gdzie będzie we wtorek zabiegać o pogłębienie relacji handlowych, aby nie pozwolić Chinom na osiągnięcie dominacji w dziedzinie kluczowych surowców i technologii – wynika z zapowiedzi jej resortu.

18.07.2022, 22:03
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

UNCTAD: Wojna na Ukrainie zakłóca globalne łańcuchy dostaw

Główne porty w Europie zmagają się z kryzysem zdolności magazynowania z powodu nagromadzenia ładunków z Rosji i Ukrainy. Sytuacja ta zakłóciła operacje transportu kontenerowego i spowodowała, że globalne łańcuchy wartości znalazły się w rozsypce, stwierdza UNCTAD.

02.07.2022, 13:20
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Największy port świata wraca do normalności – czy łańcuchy dostaw również podążą za tym trendem? [ANALIZA RAPORTU, WIDEO]

Szanghaj powoli wychodzi z wyczerpującej blokady COVID-19, która praktycznie unieruchomiła miasto od marca. Chociaż port w Szanghaju, który obsługuje jedną piątą chińskiego transportu morskiego, działał przez cały czas, to jego przepustowość była znacznie ograniczona. Wiele przesyłek zostało odwołanych, przełożonych lub przekierowanych do innych chińskich megaportów, takich jak Ningbo-Zhousan.

29.05.2022, 19:06
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Chiny znów w lockdownie. Łańcuchy dostaw zagrożone

Tydzień ma potrwać lockdown nałożony na Shenzhen, 17,5-milionowe chińskie miasto, będące ważnym centrum eksportowym. Blokada spowodowana jest falą koronawirusa. To nie jedyna część Chin zmagająca się z Covid-19.

16.03.2022, 11:12
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

PZU: omikron zakłóci łańcuchy dostaw

Omikron uderzy najsilniej w gospodarkę Azji i zakłóci światowe łańcuchy dostaw. Odczują to USA, gdzie należy się spodziewać podwyżki stóp procentowych, oraz Europa. Niemcom grozi spadek PKB - stwierdziło PZU w środowym komentarzu.

19.01.2022, 14:29
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Racjonowanie energii w Chinach przynajmniej do końca roku. Łańcuchy dostaw zagrożone

Po zakłóceniach związanych z pandemią Covid-19, zablokowanych portach i brakach kontenerów, światowe łańcuchy dostaw przeżywają kolejny wstrząs: niedobory prądu w Chinach. Według ekspertów racjonowanie energii w chińskich fabrykach może potrwać co najmniej do końca roku i wpłynąć na dostawy szerokiej gamy towarów – od ubrań, po samochody i telefony.

08.11.2021, 09:07
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Obyś żył w ciekawych czasach. Globalne zatory portowe zakłócają łańcuchy dostaw

Globalna sieć portów, kontenerowców i firm żeglugowych jest zaplątana niczym węzeł gordyjski. Restrykcje koronawirusowe, kryzys kontenerowy, problemy z logistyką sprawiają, że jesteśmy świadkami globalnych zatorów portowych, zakłócających łańcuchy dostaw.

21.09.2021, 23:29
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Bujać to my, ale nie nas. Afganistan a łańcuchy dostaw w Azji Centralnej

Afgańskie szlaki handlowe służą jako strategiczne punkty przecięcia dla łańcuchów dostaw w Azji Centralnej. Nieprzerwany przepływ handlowy przez te międzynarodowe korytarze, nawet w czasach wojen i konfliktów, stanowi potwierdzenie ich olbrzymiego potencjału.

04.09.2021, 22:06
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.